Sunday, July 5, 2009

Melayu village

Pada jam 6 a.m setelah selesai menunaikan solat subuh dan diiringi dgn bacaan wirid latif tergerak aku hendak ke meja komputer. Tibe2 seorang hamba ALLAH ni mengonlinekan ymnye..hehe..maka aku menyapa dia. berbual dgn gedegangnya bak kata macha, secara tidak lgsg kompter aku wat hal..terus aku ttp..mntk maaf bg sesiapa yg hendak membalasnya. Baru nk rilek2 ayah aku pggl suh basuh keta. Klo satu keta xpelah jugak, ini dijamakkan 3 skali gus bersama kriss. Tp kriss tanpa disuruh aku buat dgn kerelaan diri sbb kriss 2 byk berbakti bersama kawanku yg tggl di kg jawo.hihi..

Sedang asyik mencuci kereta diluar pagar, kedengaran siren berbunyi di kawasan berdekatan. Aku buat tidak endah dgn bunyian tersebut. Aku pon meneruskan perjalanan utk mencuci. tatkala aku mencuci, aku melihat sebuah kereta kelisa dipandu laju hendak menuju kearah aku. Jantungku berbergelora tetapi otakku membuat penafsiran "jika kereta itu lepas dari selekoh tersebut, maka aknku lari sepantas yg boleh aku lari. Penafsiranku tersasar, kereta kelisa itu terbabas dikejari kereta polis dibelakangnya. Lantas pemandu kelisa itu lari pabila polis mengejarnya. Nasib diorg x menghala kat aku.

Akhirnya, pemandu tersebut telah ditangkap polis. Nasiblah polis 2 mude, klo tua camna 2?? Adakah pemandu itu dpt ditangkap atau sebaliknya? ikut kepantasan dan skill masing2. Kereta polis dtg sebuah demi sebuah. Bosan aku melihat tragedi itu, akupun menyapa seseorang yg tidak aku kenal, "knp dia kena tangkap?" Org 2 menjawab, "dia merompak dgn meragut". Sempoi gler jawapnnye. Orang ramai pon keluar dari rumah utk menyaksikan sebuah adegan tangkap menangkap. Klo dah nme perompak mmg kompom ade parang. Aku bersyukur kerana ALLAH telah melindungi aku. Klo ade dak kg jawo 2 dah lme dia amik gambar n video..haha..

Saturday, July 4, 2009

Macam2....

Disaat kebuhsanan yg sedang melanda akhirnya aku memutuskan utk menaip seketika walaupon aku x tau ape yg harus aku taipkan. Aku tgk ramai para blogger kte bertungkus lumus utk menjayakan blognya, ada pula yg berlumba2 blog sape yg plg comel bak kate org 2. Ade juga org seperti itu.

Kenapa manusia perlu berkahwin? kerna perkahwinan itu sunnah yg telah di tinggalkan oleh Rasulullah s.a.w. Perkahwinan itu juga kita dapat melahirkan zuriat. Ada pula org yg nk kahwin atas sebab nafsu dan ada juga kerana inginkn zuriat. Macam2 perihal dunia zaman sekarang.
Ada pula tu kaum hawa tidak dapat menerima suratan takdir bahawa dia hendak dimadukan..hehe..tnyelah kaum hawa itu sendiri knp mereka tidak mahu dimadukan. Pasti byk jawapan yg disenaraikan oleh mereka2.

setakat inilah yg aku mampu menaip. nk taip panjang2 dikhuatiri menjejaskan jantung berdegup, hati yg terasa. Almaklumlah kite ni bknnye sempurna dimata org ramai..
salam hibah dan salam sejahtera...