Monday, September 6, 2010

Lebaran Di Rantau




Mata kadang salah melihat....
Mulut kadang salah berucap....
Hati kadang salah menduga.....
Maafkan segala kesilapan yang pasti ada....

Ampun dan maaf andainya aku ini…
Terkasar bahasa dalam bicara
Tersilap bicara semasa bersama
Termarah yang tak kena tempatnya
TerEGO tak tentu pasal
Terguriskan hati mana-mana pihak
Tertanya benda yang merapek..
Tersasul yang tak sengaja
Terpekik kuat di telinga
Terpinjam terambil harta & benda
Termoody tak semena-mena
Terumpat bila ada cerita,
Teremail benda yang tak sepatutnya kau terima
Termacam-macam yang kena-mengena.. ,,

Di hari yang mulia sepuluh jari ku hulurkan semua,
Memohon kemaafan atas segala dosa yang ada
Kerana aku masih bernama manusia
Pastinya tak lepas membuat dosa
Semoga dimaafkan..

Semoga Syawal ini memberi kegembiraan InsyaAllah...
Moga menjadi manusia yang soleh/solehah InsyaAllah...
Hati-hati bila pulang ke kampung... InsyaAllah...
Ingatlah Allah selalu... Jaga diri dan hiasi peribadi InsyaAllah...

Salam Aidil Fitri Maaf zahir & Batin

Saturday, September 4, 2010

rindu?..kamo rindu sbg kawan, teman, sahabat or lebih dari tu?..teeet..tepuk dada tnyelah hati..tang mana yg nak dirindui 2..ade macam bak pungguk rindukan bulan x? maklumlah rindu dr seorang insan yg lemah ni kan sgt kuat..hehe..juz joke..
seseorang tu rindu bile dye teringatkn seseorang yg dy suka..eh, betul ke statement aku ni?..erm..hentam saja lah..yg penting kita enjOy!..ahakkz..tukar topik lah..erm, lagi 5 hari nk raya..songkok raya xde..baju melayu pon xde..nk beli jauh beribu batu..nk kirim dah terlambat..ahh..pakai aje ape yg ade..jgn nk mengada2..acheh..sedih jugaklah bila raya taun ni x berada disamping family yg dicintai..insyallah raya taun depan..i'll go back to my melayu village..n sambut dgn semeraih nye pon..org kate biar ssh dahulu, bersenang2 kemudian..hadapilah kepayahan, insyallah akn dtg kita boleh tadbir dgn mudah..bila kita jatuh sekali x bermakna kita akn jatuh selama2nya kecuali penyakit angin ahmar..dah jatuh sendiri bangunlah beb!..jgn nk mengharapkan org lain jer..insaf sekejap..erm..btw, selamat berpose kpd umat islam semelaysia..jgn x pose oi..(lagi 10 mnt nk buka..)bye..salam ramadhan..